Wednesday, September 4, 2013

Mesin Cuci Murah & Terbaik

Salammm~

Ok.Saya dah tulis sebelum ni saya akan membuat tulisan yang berguna utk sesiapa je yg terbaca.so now diantaranya memilih mesin pencuci yg murah tetapi berkualiti.

Setelah SEBULAN meninjau SEMUA mesin pencuci dimalaysia ni saya boleh ikrarkan Insyallah pilihan saya ini terbaik.Saya suka yg mencari sesuatu barang yg murah tetapi berkualiti.Tetapi jgn fikir saya ni cincai orgnya ya..Tengok kakilaaa~hihi.

Ok!firstly kita hendaklah memilih mengikut BAJET,KEGUNAAN DAN JENAMA utk mesin itu.
sebagai contoh saya le ya.saya menetapkan bajet sebanyak RM700 sahaja,utk kegunaan mencuci selimut atau cadar tebal dan akan dtg utk pakaian byk anak2.Dan pilihan jenama tu MESTILAH buatan JEPUN krn terbukti apa sahaja brg elektronik dari jepun PASTI tahan rosak,Insyaallah~

Dan jgn lupa MENINJAU forum2 perdana mengenai mesin pilihan itu didalam internet google ok.Untuk pastikan tiada respon negatif dari orang ramai yg telah membelinya..

Dan akhir sekali SERVAY KEDAI.nak servay tu disarankan JANGAN jauh dari kawasan rumah anda!kerana,kos penghantaran mesincuci mungkin akan dikenakan dan kos minyak kenderaan anda jgk akn mningkat dan itu merugikan anda!Lebih baik minyak jln jauh tu ditambahkn dlm bajet belian mesin cuci kan..

Contoh saya tinggal dkwsan sungai buloh so saya memilih utk meninjau mesincuci pilihan hanya di 3 TEMPAT shj yg berdekatan spt SENHENG,COURTS & AEON utk mengelakkan kos minyak kereta & pmbaziran masa.SEBELUM meninjau ke kedai itu,hendaklah servay dulu kat WEBSITE diorang so senanglah nanti nak buat pilihan taklah pening kepala nt ye.

Hasil tinjaun Pilihan melalui internet saya ialah :
GIANT
-SAMSUNG WA95V3 7.5KG RM699 (buatan korea ni ok jgk)-courts pn ada sama harga!
SENHENG
-TOSHIBA TSB-AWA820MM RM699 
-PANASONIC NAF70B3 7KG RM699 (courts/aeon pn ada sama harga)
COURTS
-SHARP ESS712 7KG RM599 (senheng pn ada harga RM649)

*belian rm500 keatas free delivery bagi 3tempat ni~

Bawa list pilihan anda tu then tinjau plk kat kedainya yg bdekatan umah.Hasilnya!indah khabar dari rupa ye,harga diorg langsung TIDAK sama kat kedai.Nasib baik sy bawa list tu n bagi tnjuk kat diorg.Diorg takboleh buat apa2la kan..MESTI ikut jgk harga list sy tu krn diorg TAHU mrk tlah melnggar undang2 sbgai penjual.(mungkin skrg diorg dah tukar harga kat internet tu!hihi..)

Diorg ada kata pengangkutan berbayarlah n harga pun naikla so pastikn anda yakin katakan "ini sy lihat semalam'.mksd dia latestla tu.ok!AKHIRNYA kami pilih kat SENHENG walaupun katany harga yg dipaparkn kat internet tu sbnrnya harga utk MEMBER diorg.cehh!tipu lagi~tkpe kami terima itu.

PANASONIC NAF70B3 7KG RM699.00.


Semua aspek yg kami nak ada kat mesin ni.mulanya nak beli Toshiba tu tp suami xberkenan krn tiada tulisan blanket kat situ.aiyakk~saya buat kad member rm12 barulah dpt harga RM699 ni if x rasanya harganya rm799 kot & xrugi jgk coz dapat point 101..bole kumpul point n guna utk beli lain2 lg kt stu! TAPI kalau anda xnak point n jadi member tu belilah kat AEON ok!sama harga je tu.

Senheng menghantar setiap hari sabtu je.so kalau nak beli tu arrangelah masa anda!sy beli hari sabtu so seminggu tunggu.ahhh~

so SELAMAT MEMBELI YE.