Sunday, July 28, 2013

halalkah makanan seharian kita?

ok...mari kita kaji dan baca..



ALKOHOL DALAM MINUMAN RINGAN Kebanyakan – 90% minuman ringan mengandungi alkohol. COCA COLA di Fast Food – MC DONALD, KFC, BURGER KING mengandungi alkohol sehingga 3-8% (Sebab itu rasanya lebih pahit dari coke di kedai-kedai biasa – Formula itu dipanggil 7 X ). Coke dan Pepsi dimasukkan “Frequency Mandul” – bagi memandulkan peminum-peminumnya. Di M’sia kandungan alkohol dalam minuman ringan tidak boleh melebihi daripada 0.05 %.


REMPAH & AJI-NO-MOTO Kebanyakan REMPAH KARI dicampur dengan AJI-NO-MOTO supaya rasanya enak. Aji-no-moto menyebabkan pelbagai penyakit moden: Arthritis, gout, darah tinggi, buah pinggang, kencing manis, obesiti.

Keuntungan setiap 4 hari dari jualan coke dan Pepsi akan disalurkan ke Israel untuk membunuh orang-orang Palestin. Minum Coke & Pepsi bererti menyokong Israel!


BIO GENETIK KACANG SOYA DAN BABI Dalam proses ini gen babi disatukan dengan gen kacang soya bagi menghasilkan baka kacang soya yang baik dan subur. Nama barunya “KACANG SOYABI”. Bererti semua jenis makanan dari kacang soya tak boleh dimakan: Kicap, air soya, tauhu, minyak soya, fucuk dan lain-lain. Kacang Soya dari USA, Argentina dan Canada




Kanser Diantara faktor penyakit kanser payu dara apabila kegagalan ibu-ibu menyusukan anak sehingga cukup tempoh 2 tahun seperti yang dikehendaki syarak. Hak anak ialah mendapat susu dari ibu dalam tempoh tersebut.


AGAR-AGAR Agar-agar dihasilkan daripada seaweeds dan dicampur dengan gelatin. Tetapi kebanyakan gelatin itu diperbuat dari babi. Agar-agar banyak diguna dalam dadih, lengkong, gula-gula (cumi-kiki), cincau dll.


Mengapakah kek yang anda beli di kedai tahan lebih lama dari yang anda buat sendiri di rumah? L-cysteine Wine KEK oh! Kek! Kebanyakan kek yang tahan lama dicampur dengan alkohol. Tanpa alkohol kek akan cepat rosak.


REMPAH KARI ALLAGAPA; BABAS; SAKHTY & CAP MATA Keempat-empat jenama kari diatas tidak mengandungi lemak babi TETAPI 40% hasil jualannya digunakan untuk membuat / menambah / memperelok kuil-kuil HINDU di Malaysia dan juga sebagai pembiayaan untuk membunuh masyarakat Islam Gujerat India. Itu lah sebabnya kita melihat jenama kari ini berlumba-lumba menaja rancangan-rancangan hiburan TV (terutamanya lagu dan filem Hindi) supaya bersesuaian dengan selera orang Melayu yang sejak dari dulu lagi lagu dan filem Hindi ini ibarat isi dengan kuku dan sudah sebati dengan jiwa mereka. Makan Rempah kari Baba's bererti Menolong membina KUIL HINDU.


MINYAK MASAK KITAR SEMULA Minyak masak hanya boleh digunakan sekali sahaja, sebab apabila dimasak berulangkali ia akan menjadi KARBON Sesetengah minyak masak dari hotel dijual peniaga minyak. Mereka ini akan menapis semula dan menjualnya kepada pengguna yang tidak bijak dengan harga murah. Minyak ini banyak masalahnya: Besar kemunkinan dicampur dengan minyak dari restoran cina yang memasak daging babi. Yang banyak guna minyak ini Penjual Goreng Pisang / Kuih & Restoran,

Selain MAXIS, Ananda Krishnan juga merupakan orang yang bertanggungjawab membawa ASTRO masuk ke Malaysia yang menyebabkan banyak gejala kerosakan akhlak berlaku dan melalaikan ramai orang Islam tehadap tanggungawab mereka terhadap Islam. Selain itu, dia juga merupakan antarapenyumbang utama program berbentuk maksiat yang sangat terkenal iaitu AKADEMI FANTASIA yang melahiran ramai perosak masyarakat.  Perkara yang lebih parah lagi adalah dia akan menyumbangkan 10% setiap tahun daripada keuntungannya kepada Persatuan India Sangam Malaysia iaituantara sebuah persatuan yang yang mendokong penubuhan IFC ( Inter Faith Commision) yang membolehkan undang-undang Islam digubah oleh sebuah gagasan yang nak diwujudkan apabila dirasakan ia tidak relevan lagi dengan zaman sekarang menurut tanggapan mereka. Ini jelas-jelas menunjukan mereka menyerang Islam dan mencabar hukum Allah swt. Mereka ini jelas-jelas KAFIR HARBI. Adakah anda termasuk sebagai penyokong dalam usaha mereka itu? Persatuan India Sangam Malaysia.


Hinanya makan dalam PINGGAN Plastik bagi Orang Jepun Tidak layak bagi makanan yang mulia diletakkan dalam pinggan plastik. Kerana kebanyakan pinggan plastik dibuat dari bahan kimia yang berbahaya termasuklah formalin . Mereka menggunakan pinggan dari bahan organik dari ceramik yang dicampur tulang.

AJI-NO-MOTO Penyebab utama penyakit-penyakit kronik dalam jangka masa lama. Antaranya: Athritis, Diabetis, Darah tinggi dan Kanser Ajinomoto yang dimakan akan disimpan dalam bentuk hablur bersama “mucus” dalam usus & tubuh badan menjadi gam yang terkuat (obesiti) serta merosakkan buah pinggang, pankreas serta menjadi mendakan pada sendi-sendi tulang. Maka terjadilah penyakit kencing manis, darah tinggi, jantung, arthritis, obesiti dan buah pinggang. Racun Tersembunyi..

 
Semoga maklumat yang dicopy paste ini memberi kita sedikit demi sedikit pengetahuan.SEmoga makanan kita juga sentiasa halal tanpa was2..