Tuesday, February 25, 2014

DILEMA 2

dilema binti buah delima...

inikalilah...aku btul2 dilema samada nak belajar mengaji atau belajar bahasa english.

ini mcm nak memilih samada pilih Duniawi atau ukhrawi kan?hihi..sebenarnya...aku bukan tak pandai mengaji..aku pandai malah mengajar budak2 lagi mengaji..aku jgk bukan tak pandai langsung berbahasa english ni malah aku lebih suka berckp bhsa english time di kolej dulu atau pun skrg kalau terpaksala.tapi aku nak memperbaiki dan nak melancarkan percakapan bahasa itu..agar aku lebih yakin bercakap semasa ditempat kerja..

Aku dulu pernah terbaca ayat,'dunia itu seperti bayang2 dan akhirat itu seperti matahari.semakin kita dekat dgn matahri..bayang2 sentiasa mengikuti kita."lebih kurang mcmtu la..so mksudnya kalau aku bljr ilmu ukhrawi,mksdnya khdupan ddunia ku akan terjamin lah tu?

pasti org berkata kenapa tak ambil dua2 pembelajarn kan?dapat duniawi n ukhrawi dan kehidupan seimbang..eya....itu kalau time budak2la..sekarang aku dah dewasa aku kena pilih jgk antara dua ni kerana kedua2 ni ada kos masing2..kos wang dan kos masa..dahla aku sudah berkahwin...bekerja lagi tu.nanti ada anak..habislah keluargaku..tak semudah itu kalau nak belajar untuk seorang isteri ni.

banyak nak fikir...so pesananku kpd org2 belum berkahwin...kalau nak belajar,belajar habislah baru kahwin kalau tidak mcm akulah ni nasib kamu...hihi.
tak dinafikan ada org org buat PJJ..org mcmtu pasti hati kental dan ramai dorongan yg diterima.Kalaulah suamiku nak bljr brsama2 aku bolehla..ni x.dia taknak.so rasa terbeban kalau nak belajar ni.byk nk di urus.

aku masih berfikir ni.samada nak pilih pengajian agama atau kursus bahasa english?dua2 ada potensi nak berjaya nikan..mmmm

KECIK2 TAKNAK BLJR..