Wednesday, April 2, 2014

CITA-CITAKU

cita-citaku nak jadi polis..cita-citaku nak jadi doktor..lalalalalala~
lagu budak indonesia yg pernah popular satu masa dahulu dtempatku.

Hari ini aku dgn memegang harapan dan impian ingin mencapai cita-citaku dibawah ini.Ya.mengapa aku kena tulis?kerana aku berpengalaman bahawa bila kita menulis dan bercakap berterusan berkenaan dgn cita-cita kita insyaallah dgn izinNya akan tercapai..perlu ada keyakinan tau!usaha tu sudah pastila..tak pyh nk ckpla~

ok!dibawah in adalah senarai2 cita-cita dan harapan besarku dalam tempoh 3tahun dari sekarang!
harapan kecil2 blkg cerita.hihi..

PERTAMA.Slps 3tahun ni aku dan suamiku mesti pergi menunaikan haji atau umrah.
KEDUA.Slps 3thun ni jgk kami mesti punya anak 2 orang.
KETIGA.Slps 3thun ni kami mesti membeli rumah teres utk rumah kedua dan terakhir kami.
KEEMPAT.Slps 3 thun ni kami mesti beli kereta toyota Avanza.

so rupa2nya ada 4 item je cita2 besarku ya.haha~
mungkin mudah bagi anda dan mungkin susah jgk utk anda tapi takde yg mustahil bila Tuhan menyebut 'KUNFAYAKUN'.

lagipun,walaupun gaji kitaorg takla byk mana..BRIM pn dpt RM450 thun ni,tapi aku pernah terbaca ayat.'Berapa nilai wang gaji itu tidak penting,tetapi yg penting ialah berapa nilai wang yg disimpan dan dibelanjakan'.