Thursday, August 14, 2014

KEPERLUAN ATAU KEHENDAK?

salam..dilema punya pasal..aku ada 4point utama dalam hidup ini.
aku dilema nak fikir samada nak simpan duit untuk mana dahulu?
kami ni bukannya kaya sangat pun miskin pun tidak.
dibawah ni kekekiluruan..keliru.kekeliruan!adoii..sebut pun xboleh dah!

RUMAH
husband kata nak simpan duit untuk beli rumah ke-2 padahal kami dah ada rumah sendiri.
dgn adanya rumah lebih ini ia boleh jadi income kami dgn memberi sewa.

KERETA
saya kata keluarga saya ramai yang datang dari jauh untuk bercuti dan berjalan2 kesini.
tapi kami punya 1kereta kecil dan pastinya xmuat org ramai.kereta pertama boleh dibuat income jgk dgn pajak dan sewa.

HAJI
mak saya kata menabung untuk haji kerana ia wajib selagi kita punya harta dan mampu.

UMRAH
kami nak ke umrah sahaja kerana memang fikir tidak mampu kumpul duit haji.sekurang2nya dapat melihat kaabah depan mata.

so yang manakah kehendak dan keperluan yang perlu di utamakan mengikut pilihan?
pendapatku.
1.KERETA
2.UMRAH
3.RUMAH
4.HAJI

pendapat anda?

2 comments:

  1. 1. umrah
    2. kereta
    3. Haji - kalau sampai seru dah xde nak ikut pilihan
    4. Rumah ke2

    ReplyDelete
  2. hehe..nak tmbah pilihan nak beli tanah plk.adoi!

    ReplyDelete