Thursday, January 17, 2013

jiran-jiranku

Alahai...kasihan...aku punya rumah ni ramai jiran taw..tetapi jiran alam maya je la.kasihan aku ni.belum ada kawan lagi walaupun dah dekat 2bulan kat sini...

betul kata org,rambut sama hitam tapi hati lain2..semoga jiranku yg dekat sgt dgn umahku satu hati.hehee..tapi muka isteri2 diorang pun belum tengok lagi.uhu.laki diorg je kwn laki aku..

mmm..aku xtahula.disini kehidupan diorg xsama dgn khidupn dtmpt tgalku..mreka mcm pentingkn diri..ada segelintirlah yang mcm tu.aku ada kes sekarang telah berlaku.aku mnasihatkn seseorg jiran dlm alam maya ni coz makin hari makin mnjadi kerja diorg.mrka suka mncari ksalahan jiran2 mreka....



contoh jiran A salah parking keta n jiran B siap ambil pic then post kat club tu.n ramailah yg meyokong jiran B tu dgn protes2 mreka yg mrk katakn itu utk info??alahai jiran,janganlah mcm tu..bygknlah bha kalau keta anda sdri yg kena mcm tu..kalau ia pun salah jgnlah mengaibkn n mpebesarkn kslhn jiran itu..

mungkin jiran A ada masalah ke apakan..so selagi xmenyulitkan kehidupan sekeluarga kenapa nak sulitkan orang lain plk?lagipun kita berjiran apa..Jiran tak baik itu salah dia jgn plk kita yg xbaik dgn jiran..nk mbik pic keta jiran bole asal jgn bg lihat no plat nya..jagalah privasy orglain n adab kita..

Tuhan kan ada...Dia tahu apa akan diberikan kepada pesalah2..ingatlah,sekarang mereka telah mlemparkn kata2 nista kpdku krn nasihat itu.so takpa..Tuhan kan ada...;]

No comments: